#3m – Kolíčkový test

  • od

Možná máš test zafixovanej jako takovou tu zkouškovou metodu, kde se snažíš ze tří variant vybrat tu, která ti připadá nejpravděpodobnější. Učitel pak test vyhodnotil, tys vůbec nevěděla, kdes udělala chybu, ale dostala jsi třeba trojku.

Tak to se s kolíčkovým testem nestane. Sice taky testuje znalosti, ale student má možnost si správný odpovědi hned a sám zkontrolovat a díky tomu se poučit pro příště. Jak to funguje?

Budeš potřebovat list papíru s testovejma otázkama a malý kolíčky.
Na druhou stranu papíru natiskni ty samý otázky, ale se zvýrazněnou správnou odpovědí. Tiskni to ideálně na nějakej tvrdej papír a nebo to strč do pevnější folie. Protože student s tím bude pracovat. Přijdou k papíru, přečtou si otázku a k odpovědi, která je podle nich správná přicvaknou kolíček. Jakmile si takhle zaznačí celou stránku (nebo kdykoliv jindy budou chtít) papír otočí a hned vidí, jestli měli odpověď správně nebo ne. (Jsou tam ty kolíčky pamatuješ? Takže umístění kolíčku z přední i zadní strany označuje odpověď. A pokud je kolíček mimo tu vyznačenou, hned ví, že tady odpověděli nesprávně a můžou začít přemejšlet proč.)

Kolíčkovej test je skvělej pro diferenciaci obtížnosti látky. Můžeš mít nachystaný třeba tři obtížnosti a studenti si můžou vybrat, kterou chcou vyplňovat. A když zjistí, že si zvolili tu nejlehčí a byla fakt primitivní, můžou jít klidně na tu prostřední, nebo nejtěžší.

Taky je dobrý dát jim možnost doptat se na to, proč ta jejich odpověď nebyla v pořádku (pokud k tomu došlo). Ať už to konzultujou se spolužákem nebo s tebou. Ale vždycky by měla proběhnout zpětná vazba, proč je to jinak, než mysleli.

V pracovních listech k tomuhle modulu najdeš ukázku a taky podnět k tomu, abys takovej test sama vytvořila. Budu moc ráda, když ho nasdílíš ve skupině, aby se i ostatní mohli „otestovat“ (hlavně teda já 🙂 vždycky je to otázka cti, jestli odpovím na všechno dobře 🙂 ).